dimarts, 6 de maig del 2014

PEDALS DEL CISTER NONSTOP 2014

El dia 13 d'abril jo i el meu company de fatigues Jordi Prats vam assistir a la primera prova de copa catalana MTB ULTRAMARATHON SERIES, Pedals del Cister nonstop, amb una distància de 165 Km  i 3.500 D+.

A les 3 de la matinada esmorzo una mica bé, em vesteixo de guerrer, acabo de preparar-me les coses i quant son les 4:30' passo a buscar al Jordi i cap a la Riera de Gaià, una vegada allà, aparquem, descarreguem les màquines, ens preparem i anem a escalfar una mica fins l'hora de sortir que serà a les 6h. en punt, quan falten uns 5 minuts per sortir, anem a situar-nos l'arc de sortida, on hi havia uns 120 BTTRUS tots amb els frontals i llums encesos i amb els nervis a l'estómac esperant impacients.

Arribada l'hora, donen el tret de sortida i sortim tots a pinyó com si es tractés d'una cursa de 50 Km, Només sortir un parell de corredors per terra, afortunadament sense res important, passats uns metres buscant el camí correcte dos corredors més a terra, només es queda amb un ensurt, suposo que al ser de nit i una mica de nervis que hi havia provocava tots aquests incidents, poc a poc, tothom es va posar al seu lloc i la cosa es va normalitzar.

SORTIDA

Monestir de Santes Creus, primer avituallament, ja és de dia, em trec el paravents i els manguitos, menjo una mica, ja que el pròxim avituallament està al Monestir de Vallbona de les Monges a uns 50Km i havíem de pujar el Comaverd, un coll bastant exigent, arribar a Forès on hi ha unes quantes rampes curtes però dures, una vegada a Forès s'agafa un seder bastant tècnic i llarg de pujada fins a la pista on ens portarà a Rocallaura on ens fan pujar per un rampot del 26%, les cames ja es comencen a notar una mica, una vegada a dalt, agafem la pista fins a Vallbona de les Monges.

Monestir de Vallbona de les Monges segon avituallament, sense perdre massa temps, firmo, engreixo la cadena, menjo una mica, carrego d'aigua i començo a tirar cap al següent punt de control que és l'espluga  de Francolí, però abans, passem pels Omells de Na Gaia, Senan, on s'agafa una trialera molt tècnica de baixada i seguidament la pista que ens portarà fins a l'Espluga de Francolí.

Espluga de Francolí, tercer avituallament i segon punt de control. Ja porto a les cames uns 95 Km, firmo, menjo una mica, carrego d'aigua i els companys de l'avituallament em posen greix a la cadena mentre faig uns quants estiraments preparatoris per pujar fins dalt de la font de la pena, uns 12 km de pujada progressiva entre un 6% i 9%, una vegada coronat el coll baixem fins a Montblanc per l'ermita de St. Joan, baixem pel camí de Miravet i pel camí del Gorrines, molt tècnics i drets i portant tants Km al cos i a les cames les forces i els reflexos poden fallar tranquil·lament, així doncs, s'havia de vigilar molt. Una vegada superades les trialeres i arribar a Montblanc, anem direcció cap a Prenafeta.

Prenafeta on hi ha el quart i últim  avituallament i també el tercer i últim punt de control. El tram de l'Espluga fins a Prenafeta recupero bastants llocs i en arribar a Prenafeta em trobo amb un altre grupet amb no massa bona cara ja que ens esperava pujar una rampa bastant considerable amb punts de fins un 26%, en definitiva, firmo, menjo algo ràpid i sense pensar-m'ho massa, començo a pujar la rampa bastant animat, ja que era l'últim coll de pujada, després és tot baixada i més o menys pla fins a la meta. Una vegada coronat el coll de la coloma comença la baixada , tot i així encara queden uns 30 km fins a meta, i per molta baixada i pla que hi ha, es fa bastant llarg, passem els pobles de Figarola del Camp, el Pla de Santa Maria i direcció cap a la Riera de Gaià on per acabar de rematar-ho, ens fan passar per dins la riera, que després de 160 km no vindria gens malament que l' aigua fresqueta que baixava  per la riera et refresques las cames, i per fí a uns quants metres es veu el més esperat de tota la cursa, L'ARC D'ARRIBADA, en definitiva un total de 165 Km i un D+ de 3500 amb 10h 54' i posició nº 51.

ARRIBADA

A PUNT D'ENTRAR A META

Valoració de la cursa des d'el meu punt de vista: organització molt bona, la ruta molt complerta, senders, trialeres, rampes molt dretes, pistes molt rodadores i una mica d'asfalt i sobretot unes vistes i paisatges espectaculars, els avituallaments potser algo pobres, però tot plegat molt bé, espero tornar a repetir l'any que ve.